Lezing van Carole Basil en Nicole Thompson
Beste collega’s,
We zijn blij dat we Carole Basil en Nicole Thompson van onze partner universiteit Arizona State University uit Phoenix mogen ontvangen voor een lezing op 3 februari tijdens de opleidersdag in Twente.
Het is al meer dan 2 jaar geleden dat enkele collega’s zijn ontvangen op deze universiteit waar we sindsdien mee samenwerken op het gebied van onderzoek, digitalisering en praktijk van het onderwijs. Voor ons is het bezoek en het verdiepen in de visie van de ASU enorm inspirerend geweest. Graag willen wij dit met jullie delen, hopelijk face-to-face in Enschede.
Carole G. Basile is decaan van het Mary Lou Fulton Teachers College aan de Arizona State University (ASU). Voor haar aanstelling bij de ASU, was Basile decaan en professor in het College of Education aan de University of Missouri St. Louis (UMSL). Louis (UMSL). Als decaan aan de ASU was haar werk gericht op het herontwerpen van het onderwijspersoneel en het veranderen van praktijken in de voorbereiding van leraren en leidinggevenden. Ze werkt momenteel samen met onderwijsorganisaties in binnen- en buitenland om systemen te ontwerpen en organisatorische veranderingen op deze gebieden mogelijk te maken. Ze is erkend voor haar werk op het gebied van wiskunde en natuurwetenschappen, lerarenopleiding, maatschappelijke betrokkenheid en milieu-educatie en heeft talrijke artikelen, boeken, boekhoofdstukken en technische artikelen gepubliceerd. Ze is hoofdonderzoeker voor miljoenenprojecten die gefinancierd worden door de Kern Family Foundation en het Ministerie van Onderwijs. Zij werkt ook veel voor de gemeenschap, aangezien zij actief heeft samengewerkt met vele stedelijke schooldistricten, non-profit gemeenschaps- en sociale dienstverleningsinstanties, en organisaties die zich richten op zaken, arbeidskrachten en economische ontwikkeling.
Nicole L. Thompson is hoogleraar en vice-decaan van de lerarenopleiding aan het Mary Lou Fulton Teachers College van de Arizona State University. Haar werk richt zich op de beste manier om leraren voor te bereiden. Met een engagement voor rechtvaardige en inclusieve praktijken, creëert, test en brengt ze nieuwe rollen voor leerkrachten en nieuwe organisatorische structuren voor scholen en systemen die zowel leerlingen als leerkrachten beter kunnen dienen. Thompson werkt aan een duurzame beroepsbevolking van leerkrachten die voorbereid zijn om te werken als leden van samenwerkende teams van gekwalificeerde professionals met verspreide expertise die dieper en gepersonaliseerd leren voor alle leerlingen kunnen ondersteunen. Thompson kwam naar ASU van de Universiteit van Memphis, waar ze een dean’s fellow was in het College of Education. Ze is lid van de American Educational Research Association, de American Association of Colleges for Teacher Education en het Tribal Early Childhood Research Center en Native Children’s Research Exchange Network.