PLG W&T en zelfregulatie ontwikkelt poster onderzoekend leren

Binnen het Kennisnetwerk Lerende Leraren is de PLG W&T en zelfregulatie actief. In de PLG W&T en zelfregulatie wordt samen met leerkrachten en experts gewerkt aan een poster voor scholen, waarbij de fasen van onderzoekend en ontwerpend leren (OOL) worden gekoppeld aan leerstrategieën voor het bevorderen van zelfregulatie bij leerlingen.

De PLG W&T en zelfregulatie bestaat vooralsnog uit drie leerkrachten uit het basisonderwijs, drie docent/onderzoekers vanuit Saxion (APO), een onderwijskundige van TechYourFuture en twee leden van het lectoraat vernieuwingsonderwijs.

Verdere deelname van leerkrachten uit het basisonderwijs is voor de PLG W&T en zelfregulatie zeer waardevol om ontwikkelde materialen samen met leerkrachten en scholen te kunnen testen. Daarmee zullen de ontwikkelde materialen nog beter aansluiten op wat leerkrachten en scholen nodig hebben.

 

Ben je leerkracht in het basisonderwijs en wil je deelnemen aan de PLG W&T en zelfregulatie? Meld je dan aan via a.embrechts@saxion.nl.

 

Voor meer informatie bekijk het volledige artikel:  Zelfregulatie tijdens een W&T les