Cultuureducatie
Er is alom erkenning voor de rol die kunst- en cultuurvakken kunnen hebben bij de ontwikkeling van kinderen. Cultuureducatie heeft inmiddels op veel scholen een plekje op de agenda, de positie van die plek is echter wisselend.
Hoe krijgen we cultuureducatie nu duurzaam geïntegreerd in het curriculum van de school, op een manier die verder gaat dan jaarlijkse eenmalige activiteit? Op welke manieren kunnen we aansluiten bij de dagelijkse praktijk?
Als eerste deelvraag willen we beginnen met onderzoeken op welke manier je Cultuureducatie en Taal aan elkaar kunt koppelen. Hoe kunnen we vak integratie bevorderen tussen de kunst-cultuureducatie en taal? En wat heeft de leerkracht er voor nodig om het positieve effect van cultuureducatie te gebruiken bij het lesgeven en leren?
Ben je als leerkracht/ICC ‘er betrokken bij cultuureducatie in je school? Of ben je taalcoördinator ? Wil je graag kennis en ideeën uitwisselen of ben je juist op zoek naar inspiratie en een breder netwerk? Dan is de expertgroep iets voor jou. We verwelkomen ook graag schoolopleiders, instituutsopleiders en directeuren. Studenten, startende leraren en professionals uit de kunst-cultuureducatie zijn ook van harte welkom.
Zo ondersteunen we elkaar en zorgen we er samen voor dat we steeds beter zicht krijgen op de (on)mogelijkheden van kunst-en cultuureducatie in de dagelijkse lespraktijk.
Updates en info vind je op: Cultuureducatie Enschede
Wil je de nieuwsbrief ontvangen? schrijf je hier in.
Wil je lid worden van deze groep? Meld je aan op Lerende Leraren via deze link.
Log in. Ga naar expertgroepen en vraag via deze weg een lidmaatschap aan bij de Expertgroep Cultuureducatie.
Leden van deze groep:
Ben Kamphuis
Emma BoumanEvelien Harberink
Isa Struis
Maaike Vervoort
Marieke Hagemans
Marijke de Bruin
Mirjam Schoemaker
Pieter Blanken
Ronald von Piekartz
Siebrig van Heel
Tessa Kortenbach
Contactpersoon programmaleiding:
Hester Langkamp – Waanders